Kas ir SEO? Īsi sakot, tā ir meklēšanas programmu optimizācija. Šī koncepcija slepj sevī sarežģītu mājas lapas darbības progresa sasniegšanu kā arī tās popularizēšanu, lai mēģināt sasniegt kādu no pirmajām pozīcijām meklēšanas programmas rezultātos. SEO mājas lapas optimizācija varētu būt skaidrota savādākā veidā, proti, datu plūsmas kanālu piesaistīšanu lapai vai savdabīgu rīku, kā ietekmēt meklēsanas robotus, lai sasniegtu pirmo vietu meklēšanas rezultātos. Parādās jautājums, kāpēc īsti jau ir tik būtiski būt meklēšanas rezultātu augšējās rindās. To var izskaidrot ar pašu meklēšanas programmu statistiku jeb meklēto atslēgvārdu ievadīšanu, kas tad atspoguļo cilvēku gribu kaut ko nopirkt vai sameklēt. No kopējās datu plūsmas daudzuma 95% ietilpst meklēšanas rezultātu 1. lappusē, bet no 60% līdz pat 80% – pirmajā līdz trešajā lpp. Ikviens biznesmens labprāt piesaistīs tādu uzmanību savai firmai (brendam, produktam), tādēļ būs nozīmīgi pielikt visus spēkus, priekš tam, lai tiktu meklēšanas rezultātu pirmajās vietās.
Lasi vairāk – https://www.ntz.lv/reklamraksti/digitalais-marketings-tavam-biznesam-rudens-sezona-ko-pirceji-mekle/
Kas ir seo un vēl kā tas uzradās?
Cenšoties skatīt, kā uzsāka darboties digitālais mārketings un seo optimizācija, varētu norādīt, kad tā pamazām pārveidojās tieši no neprasmīga ieroča jau par augsti tehnoloģisku rīku. Attīstības periodā seo optimizācija jau ir izgājusi šādus galvenos etapus:
• līdz 1998. gadam – sākumposms. Šajā laikā mājas lapa bija popularizēta, izmantojot atslēgvārdus suragātpastos. Tagad, ņemot vērā mūsdienu reklāmas tehnoloģijas, šī tehnika izskatās “slikta” jo pārpilna ar spama vēstulēm;
• No 1998. līdz 2009.gadam iesākās PageRank periods. Google meklētājs ir ieviesis šo algoritmu, mēģinot noteikt interneta lapas pozīciju, pamatojoties uz to saišu skaitu, kas tad ir uz doto lapu online vidē;
• No 2009.gada seo optimizācija saka prasīt ievērojami lielāku vērību. Meklēšanas programmas uzsāk karu ar linkiem kā arī ievieš rangu faktorus. No šī brīža ir vajadzīga kvalitatīva satura un arī labi izdomātas mājaslapas struktūras izveide, tāpēc laba seo optimizācija uzsāka prasīt vairāk laika un resursu;
• Un jau 2016.g. bija tas gads, kad vadošās meklēšanas programmas uzsāka ieviest algoritmu ranga paketi. Online vides pārziņiem beigās kļuva skaidrs, ka viņiem bez pārtraukuma jānosaka, kādi atslēgvārdi jau ir visatbilstošākie, jāpadara vietne ērtāka lietotājam, jāpapildina ar augstas kvalitātes kontentu, japiestrādā pie paša koda optimizēšanas un noformējuma uzlabošanas.
Lielais mainīguma ātrums SEO ļauj izsecināt, ka būtu vajadzīgs izsekot pašām jaunākajām ziņām meklēšanas programmu izplatīšanas jomā, tādā veidā mājas lapas izveide nokļuva pilnīgi citā līmeni. Tiešām tikai tādā veidā varēs rēķināties ar augstu reklāmas efektivitāti.
Mūsdienu biznesa haizivis – reklāmas aģentūra, kura zina kā strādāt
Laikā kad Jūs meklējat kādu, kuram būtu iespējams uzticēt Jūsu mājas lapas optimizācija un reklamēšana, pats svarīgākais ir atcerēties, ka šis darbs ir jāveic labai darbinieku komandai vai arī seo speciālistam. Ir daudzi veidi, kā var tos sameklēt un tad nodibināt sadarbību. Daži cilvēki uzskata, ka atsevišķs seo speciālists var darboties pie viņa uzņēmumā, kaut gan tādu variantu visbiežāk izvēlas tie vadītāji, kas domā šauri kā arī nevar saredzēt kopējo priekšstatu par darbu un īsti neizprot, kas ir seo vai digitālais mārketings kopumā. Šeit galvenais arguments ir tāds, kad atsevišķs darbinikes – seo speciālists, strādās vienīgi pie sava darba devēja projekta. Bet šādam lēmumam ir vairākas negatīvas sekas – tāda veida profesionālis daudz maksā, viņam jāsniedz prēmijas un atvaļinājumi. Nenoliedzami, lielam uzņēmumam būtu izdevīgi, ja tā personāla sastāvā ir sava veida reklāmas aģentūra ar tādiem speciālistiem. Bet citiem vislabāk meklēt, kāda reklāmas aģentūra varētu būt atbilstoša to budžetam un uzdevumiem. Šajā gadījumā darbinieka pienākumos būs tieši pilnīgs seo stratēģija un audits, pēc kā tiks veikta pilnveidošana un, ja būs vajadzīgs – mājas lapu izstrāde. Jau var pat mēģināt uzzināt, cik ļoti ienesīga ir google reklāma un nopelnīt vēl arī ar dazdiem citiem variantiem.